Otajournal 二十六

Güneşin doğduğu ülkeden güneşin battığı ülkeye selamlar.

Image result for otajournal

Bugün  Japonya’ya gelişimin yetmiş yedinci günü, yani neredeyse üç ayı geride bıraktım. Kaldı dokuz ay… Bu gece heyecanlı dakikalar yaşamayı planlayan birçok çift, ben malum ülkeye dönüş yaptığımda dünyaya yeni bir insan getirmiş olacak. Bu potansiyel insanın hayatına insan olarak devam edip etmeyeceğini, bir yerden sonra hayvanlaşıp insanlıktan çıkıp çıkmayacağını da zaman gösterecek. Gerçi ironik olarak hayvanlık, insanlıktan daha erdemli bir mertebe; keyfî olarak cinayet işleyen, ona buna tecavüz eden, inandığı masallar yüzünden adam kesen “hayvan” yok bu dünyada. Konuyu daha çok karıştıp iğrenç politik bir yazıya dönüştürmeden yavaş yavaş  journal bölümüne geçelim.

Screenshot_3.jpg

Oyun bilgisayarım laptop değil desktop olduğu için ve Japonya’ya gelirken yanımda getirdiğim emektar laptopumun ecel terleri dökmeden kaldırabildiği en güncel oyun GTA: San Andreas olduğu için, oyun dünyasının handheld olmayan kısmından uzaktayım. Millet çatır çatır Final Fantasy XV ve Persona 5 akarken ben burada Pokémon Sun oynuyorum. Ha şikayetçi miyim, hayır. Buna da şükür.

Yedinci jenerasyona ait ilk Pokémon oyunları olan Sun ve Moon’dan Sun’ı, çıktığı gün alarak bir hafta gibi bir sürede tamamen bitirdim (PokéDex ve post-game dahil) ve oyuna kelimenin tam anlamıyla aşık oldum. Gerek metagame’deki ezber bozan yeni mekanikler olsun (competitive oynayanlar zırlayabilir), yıllardır süregelmiş GYM sisteminin değişmesi olsun, gerek sanat tarzının artık chibilikten çıkmış olması olsun, her şey mükemmel. “Yeni Pokémon tasarımlarına bok atanl tiplere” kafam girsin demeyeceğim. Zaten daha önce demişliğim var. Hem de iki kere. Lafla uslanmayanın hakkı kötektir.

4042a44176dc7fd3d5aecac42377f06f.jpg

Pokémon dışında bir yanda da Youkai Watch oynuyorum. Farklı versiyonları bulunan üç ana oyunu ve birkaç tane de yan oyunu olan, görece yeni bir franchise bu. İki sene önce çıkmış Pokémon çakması “canavar toplamaca” tarzındaki bu oyun ekseriyetle ilkokul çocuklarına, hatta ilkokullular içerisinde de sadece üçüncü sınıf ve altına hitap ediyor. Benim neden bu oyundan muazzam bir zevk aldığım ise hâlâ gizemini korumakta. Animesini bile izliyorum arada sırada, o derece.

Şimdilik bu kadar.

Reklamlar

Yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s