[İnceleme] Touhou 15 ~ Legacy of Lunatic Kingdom

Bundan dört sene önce 2011 yılında, on üçüncü main Touhou oyunu Ten Desires çıkmıştı ve ZUN abimiz oyun hakkında demeç verdiği bir web radyo programında, yazılımcı bir hanım ile evlendiğini duyurmuştu. Bir sene sonra da, 27 Mayıs 2012’de, dokuzuncu Reitaisai (Touhou’ya özel bir expo) ile aynı gün yaptığı düğün ile dünya evine girmişti.

qCzrs

ZUN ve gelin hanım

Kendisi ve gelecek nesilleri için oldukça hayırlı olan bu hadise, Touhou hayranlarını da sevindirmekle birlikte derin bir endişeye gark etmişti; herif artık evlendi, bir ailesi ve yeni bir düzeni var. Touhou’yu ilk yarattığı zamanlardaki gibi boş gezen bir üniversite öğrencisi değil. Ya artık Touhou oyunu göremezsek? En iyi ihtimalle beş senede bir görürsek? Ten Desires ile kalite iyice düşmüştü zaten, ya daha da beter olursa?

Fiyasko

Ten Desires kadrosu

Bu endişeli feryatlarımız ZUN efendimize kadar ulaştı ve düğününden kısa bir sonra kişisel blogunda “evliliğim Touhou’nun önüne geçmeyecek, yaşadığım sürece Touhou yapmaya devam edeceğim” gibisinden bir açıklama yaptı. (Bana biraz Yoshiyuki Tomino’nun Gundam için söylediklerini hatırlatmadı değil.) Resmî açıklama üzerine hayranlar az da olsa rahatladılar, fakat Ten Desires felaketi  hâlâ kabak gibi ortadaydı.

ZUN gerçekten de dediğini yaptı ve evlendikten sonra da oyunlar birbiri ardına çıkmaya devam etti. Peki bu iyi bir şey miydi? Ten Desires’tan hemen sonra çıkan ve serideki üçüncü dövüş oyunu olan Hopeless Masquerade, doğal olarak diğer ikisiyle karşılaştırıldı ve onlardan iyi olan tek yönü grafikleriydi. Ne çok sınırlı karakter skalası, ne de yeni uçmalı mekanikler hayranlar tarafından sevildi. Bu yüzden sıradaki main oyun olacak Double Dealing Character duyurusu pek heyecanla karşılanmadı.

Touhou.full.1681611

Double Dealing Character kadrosu

Gel zaman git zaman 2013 yazında oyun sessiz sakin çıktı. Sonra ne oldu? Göt mors olduk. Saçma sapan yeni ve zorâki mekanikler içermeyen sade oynanış, yaratıcı karakter tasarımları, akılda kalıcı müzikler, ortalama üzeri hikaye… Double Dealing Character son yıllarda çıkan en güzel Touhou oyunuydu ve Ten Desires’ın yarattığı hayal kırıklığı unutuldu gitti.

ZUN bununla da yetinmeyerek, 2014’te DDC’nin en sevilen karakteri Kijin Seija’yı yönettiğimiz Impossible Spell Card isimli spin-off oyunu çıkardı. Şahsen Great Fairy Wars ve Aya oyunlarını pek sevmesem de bu oyun bayağı hoşuma gitmişti. Üstüne geçtiğimiz Mayıs dördüncü dövüş oyunu Urban Legend in Limbo çıktı, Hopeless Masquerade ile arasında karakterler hariç fark olmasa bile, senaryosu bayağı sağlamdı. Bildiğimiz ve sevdiğimiz ZUN geri dönmüştü.

DDC, ISC ve ULiL’in başarısı üzerine, son oyun LoLK’in duyurusu herkesi fazlasıyla heyecanlandırarak büyük beklentilere sebebiyet verdi ve oyun sonunda çıktı.

Uzun bir özet sekansından sonra sonunda incelemeye giriş yapacağım. Sanırım. Evet.

Senaryo

0718a311a10c30b0adffcb1a1afcc768

Charlie’s angels

Senaryo ile başlayalm. Sekizinci oyun Imperishable Night ve official manga Silent Sinner in Blue’da değinilen “Ay” ve “Lunarian” muhabbeti, bu oyunun da merkezinde yer alıyor. Urban Legend in Limbo’daki olaylardan kısa süre sonra Gensokyo’daki Youkai Dağı’na garip bir uzay gemisi düşmüştür. Düştüğü yer civarında boş boş uçmaya devam eden geminin geçtiği yerdeki çiçekler esrarengiz bir şekilde solmakta, ağaçlar kurumaktadır. Reimu ve Sanae, bu şüpheli durumu incelemek için olay yerine giderler ve uzay gemisinin bu dünyadan olmadığını fark ederler. Eientei’deki Eirin ve Kaguya, Lunarianların Gensokyo’yu işgal etme girişiminde bulunacakları bu günün eninde sonunda geleceğini bildiklerinden misilleme olarak hazırladıkları özel bir iksiri Reisen aracılığıyla Reimu ve saz arkadaşlarına gönderirler.

Bu kısım oyunun gameplayinde yer almayan konusu, oyunda ise işgal çoktan başlamış durumda. En psikopat Lunarian’lardan beter Junko, kendince haklı sebepleriyle dünyayı saflaştırmak istiyor. Eirin de bizim ekibe “Ultramarine Orb” ve “Hourai Elixir” isimli, gelecekten kısa sahneler görmeye yarayan bir küreyle iksir veriyor ve bu sayede az sonra değineceğim Pointdevice modu açıklanabiliyor vesaire.

Dıkş dıkş

Oynanış

Windows platformunun Touhou miladı sayılan Embodiment of Scarlet Devil’dan sonra çıkan her yeni oyunda, oynanışı etkileyen yeni bir mekanik vardı. Yedinci oyundaki sakura yaprakları, onuncu oyundaki faith sistemi, on ikinci oyundaki ufo sistemi vesaire. Yeni bir mekanik içermeyen tek oyun on dördüncü oyundu. (Hayır, Seija’nın ekranı ters çevirmesini veya Shinmyoumaru’nun bizi büyütmesini saymıyorum.) Peki LoLK’de yeni mekanikler var mı? Evet. Pointdevice Mode isminde komple yepyeni bir oyun modu geliyor. Bu modla oynarsanız, oyun checkpoint sistemi ile işlemeye başlıyor ve önceki oyunlardaki gibi öldüğünüz zaman ta stage’in, hatta oyunun en başından başlamak zorunda kalmıyorsunuz. ZUN’un böyle bir reform yapma sebebi, amatör oyuncuların da ileriki stage ve bossları görmesini istediği içinmiş. Klasik sisteme alışmış olanlar için de eski tarz oynanış, Legacy Mode adı altında hâlâ varlığını sürdürmekte. Ayrıca artık graze yaparken yanından geçtiğimiz mermiler yavaşlıyor (hatta titreyip kendilerine geliyor) ve bence bu oyunu biraz fazla kolay kılmış. Kontrol edebileceğimiz karakter sayısı da dört. Tahmin edebileceğiniz üzere Reimu ve Marisa’nın yanı sıra Sanae (üzgünüm Sakuya) ve Reisen emrimize amade.

Grafikler

Touhou’dan bahsediyoruz. Tabii ki berbat.

Müzikler

Touhou’dan bahsediyoruz. Tabii ki mükemmel.

Karakterler

4c59d142bde4cadcecc19c59bbc56e45

God bless America

Oyun bize yedi yeni karakter tanıtmakta. Bu karakterlerin çoğu, Ten Desires hariç her Touhou oyununda olduğu gibi çok yaratıcı tasarımlara sahip ve akılda kalan tipler. Seiran isimli tavşan bir Tewi klonu gibi gözükse bile gayet sevimli. Hecatia Lapislazuli ve özellikle Clownpiece karakterleri şimdiden hayranlar arasında büyük yankı uyandırdı. Daha oyunun yeni satışa sunulduğu ilk birkaç saatte bu karakterlerin rule34 dahil onlarca fan artı internet ortamına düşmüştü bile. Ringo ve Doremy için fazla sıradan olduklarını söyleyebilirim fakat kesinlikle sıkıcı değiller. Şimdilik pek popüler gibi gözükmeyen Sagume Kishin yine de son derece havalı olmuş. Bana saç rengi ve tek kanadıyla Sephiroth’u anımsattı. Junko ise bir Touhou big bad’i için fazla sade olsa da hikayesi ile bu boşluğu oldukça iyi dolduruyor. Şahsen benim bunlar arasındaki favorim çoğunluğun fikriyle örtüşerek Clownpiece oldu. Yaşasın Amerika.

Puanlama: 85/100

Son olarak, Legacy of Lunatic Kingdom’ın başarılı bir Touhou oyunu olduğunu söyleyebilirim. Mükemmel değil fakat kesinlikle çok iyi. Seriyle yeni tanışanların oynayabileceği ilk oyun olabilecek cinsten, dengeli bullet patern’lar sayesinde ve Pointdevice Mode yardımıyla çok zor değil fakat yanıltıcı bir kolaylığı da yok. Oynayın.

Mima yok.

Reklamlar

[İnceleme] Touhou 15 ~ Legacy of Lunatic Kingdom” üzerine 6 düşünce

      • Ya Yoshika-Miko neyse de ben Mamizou’ya theme’i hariç hiç alışamadım fanartları güzel gerçi ><

        AMA KAKU SEIGA, DESIRE DRIVE :(((((((

  1. Aslında:
    1-Hoopeless Masquerade 3. değil 4. dövüş oyunudur.
    2-Junko Lunarian değil bir Divine Spirit ve Lunarianlara düşmandır.

    Ve Legacy of Lunatic Kingdom (yarısı kadar) kolay değil:
    -Touhou’yu ilk oynayanlar için iyi değildir.
    -Kolay ve normal mod için (Seiran ve Ringo hariç) ZOR bir oyundur

    Yine de ilk kez oynamak isteyenlere Reisen’i oynamanızı tavsiye ederim.

    • Touhou bilen birisi, hoşgeldiniz sayın çöldeki vaha.

      1) Hisoutensoku’yu ben her zaman ayrı bir oyun değil de SWR’nin genişleme pakedi olarak gördüm, bu yüzden pek ayrı oyun olarak saymaya meyilli değilim. Aynı şey Urban Legend in Limbo için de geçerli.

      2) Lunarian’lardan beter olduğunu yazmıştım zaten, fakat Divine Spirit olduğunu belirtmemişim, güzel oldu.

      Ben yine de TH14 kadar olmasa da serinin Modern Era’nın en kolay ikinci oyunu olduğunu düşünüyorum bunun. Bir bütün olarak bakacak olursak da bu ikisinden daha kolay sadece IN vardır zaten.

      Yorum için teşekkürler.

  2. LoLK da çıktıya, tamam. Touhou hayranları belki yakında Danmakufu’dan Phantasm ya da AfterExtra stage yaparlar.
    Şimdi 15.5 ya da 16’ıncı oyununu bekliyorum.
    Haa, ULiL için bir duyuru: Urban Legend in Limbo PS4 için yakında çıkacak ve Reisen Udongein yeni oynanabilir karatker olacak (PS4 için geçerlidir.)
    Şu TD için haklısın ama Miko gerçekten COOL.

Yorum

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s